2. Update

Hey allemaal,

Het is alweer een maand geleden sinds ik het eerste verhaal op m’n blog heb gezet. In de tussentijd is er al best veel gebeurd! Ik heb namelijk alle inentingen achter de rug, bijvoorbeeld een tbc-bloedtest en een dktp prik. Ook zit ik in ’n groepsgesprek met (bijna) alle andere kinderen die ook naar Amerika gaan volgend schooljaar. Best veel hebben al een gastgezin, waaronder bijvoorbeeld in Florida, Texas en Californië, terwijl anderen nog maar net klaar zijn met de intake procedure.

Een paar dagen geleden kreeg ik het bericht dat er een gastgezin is dat interesse in me heeft. Travel Active had me al geprobeerd te bellen maar ze konden me niet bereiken, dus hebben ze maar gemaild. Ze vertelden niet veel maar ze zeiden wel dat het gezin 4 honden en 2 katten had. Nu is het probleem dat ik allergisch ben voor katten.. ze zeiden dat het gastgezin zich afvroeg of ik in staat ben medicijnen te slikken tegen m’n allergie, zodat ik toch bij hun kan gaan wonen, maar ik heb nooit medicijnen geslikt en weet niet of die wel gaan werken. Ik vond het best een moeilijke keuze omdat ik aan de ene kant heel blij was dat er na 2 maanden eindelijk een gastgezin voor me was gevonden. Aan de andere kant wil ik niet het risico lopen om me 10 maanden niet prettig en ziek te voelen. Na even overlegd te hebben met m’n familie en vrienden, heb ik besloten om het niet te doen. Ik hoop wel dat er snel een ander gezin komt dat interesse in me heeft, maar ik heb nog maar even geduld.

4 juni is er een bijeenkomst met alle kinderen die ook naar Amerika gaan. Dan krijgen we denk ik een presentatie waar alle regels worden besproken enzo. Ook krijgen we de kans om met ‘oude’ exchange-students te praten over hun jaar. Ik ben best zenuwachtig omdat ik niet echt weet wat we gaan doen, maar ik heb er vooral veel zin in!

Ik ben al best hard aan het leren, want 17 t/m 20 mei heb ik m’n examens en 16 juni krijg ik de uitslag.

Als er nog iets bijzonders gebeurt lezen jullie het wel!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn blog te (blijven) lezen. Jullie kunnen rechtsboven in de toolbar (voor telefoon gebruikers) of links van het scherm (voor pc gebruikers) je email-adres invullen. Je krijgt dan een melding als ik een nieuwe blog plaats!

XOXO Josephine

las vegas

Plaats een reactie