23. Kerstvakantie

Vorige week donderdag was ik alleen thuis en heb ik niet heel veel gedaan. M’n gastzusje was bij m’n gastopa en daar ben ik ’s avonds ook heen gegaan om KFC te eten. Rond een uur of 19:00 u kwamen we thuis. We zijn toen op bezoek geweest bij de ouders van Joe (Hij is 2 weken geleden overleden bij een auto ongeluk en was de beste vriend van m’n gastbroer voor diegene die het niet weten). Er waren, naast zijn ouders en 2 jongere broertjes en 1 jonger zusje, nog een paar andere mensen op bezoek. Zijn ouders waren echt super aardig en ik denk wel dat ze het fijn vinden als er mensen op bezoek komen.

Vrijdag heb ik ook niet zoveel gedaan. Ik heb wat films gekeken en ’s avonds kwam er weer een pakketje vanuit Nederland aan. Deze keer van m’n zus, een vriend van me en Goyka (shoutout ha). Er zat wat Nederlands eten in, waaronder hagelslag waar ik al drie pakken van heb leeg gegeten, en kerst cadeautjes! Zaterdag ben ik met m’n gastvader en -zusje naar Vacaville gegaan om kerst te vieren met zijn familie. Het was ongeveer 2 uur rijden en we zijn 2 uur gebleven. Ik heb voor de eerste keer Eggnog gedronken en ik heb nog steeds geen idee wat daar allemaal in zit. Het had een rare smaak maar was wel oké, haha. We moesten om 19:00 thuis zijn omdat we naar de kerk gingen. Het was een soort kerst dienst zeg maar en het duurde niet heel lang. Daarna zijn m’n gastvader en ik naar de winkel gegaan en heb ik wat kerstcadeaus gekocht.Zondag was het dus kerst! Amerika kent maar één kerstdag en geen twee zoals in Nederland. We zijn onze dag begonnen met kerstcadeautjes uitpakken natuurlijk! Ik heb hele leuke dingen gekregen waaronder een voetbal jacket en voetbaltas met met m’n naam en school erop. Dat vind ik wel echt leuk, vooral omdat je dat lang kunt bewaren en als aandenken kunt hebben. Om 10:00 zijn we weer naar de kerk gegaan en rond een uur of 14:00 kwamen m’n gastopa en oma en hebben we hun cadeaus uitgepakt. We begonnen om 15:00 al met eten, haha. ‘S avonds hebben we met zijn vieren wat spelletjes gespeeld. Ik vond het in ieder geval een hele gezellige kerst, maar ik mistte m’n familie in Nederland wel een beetje.

Maandag zijn we naar Reno gegaan (waar weer 300 meter sneeuw lag) om mijn gastzusje naar haar moeder te brengen en sinds dinsdag volgens mij (het is nu vrijdag) ben ik alleen thuis geweest en ik ben nog nooit zo lui geweest, haha. Ik heb eigenlijk de hele week films gekeken. Ik vond het wel echt lekker om eens een tijdje niks te doen aangezien school en voetbal volgende week weer begint. 

Morgen is het oudjaar!! Ik weet niet of we iets speciaals gaan doen maar ik mis m’n vrienden nu wel omdat ik het normaal met hun vier. 

Bedankt voor het lezen van m’n blog en alvast een gelukkig nieuwjaar! 

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn blog te (blijven) lezen. Jullie kunnen rechtsboven in de toolbar (voor telefoon gebruikers) of links van het scherm (voor pc gebruikers) je email-adres invullen. Je krijgt dan een melding als ik een nieuwe blog plaats!

Je kunt me volgen op insta (@josephinewilting) en toevoegen op Snapchat (xxxjoos)

XOXO Josephine

Eén gedachte over “23. Kerstvakantie”

  1. Hee Joosje, we missen jou ook !
    Heel vreemd zo met de feestdagen zonder jou!!
    Je zit alweer bijna op de helft. Wat gaat de tijd snel.
    Geniet ervan en om 0:00 Nederlandse tijd ff face-time om elkaar gelukkig Nieuwjaar te wensen. Liefs, mama!!

    Like

Plaats een reactie