20. Black friday & Soccer games

Ik begin maar waar ik de vorige keer gebleven ben. Vrijdag was het black friday. De meeste kennen het wel van die Facebook filmpjes waar je honderden mensen in een overvolle winkel ziet vechten om een tv die van $2000 naar $500 is gegaan. Gelukkig heb ik die chaos niet mee hoeven maken. Ik ben die dag met m’n gastvader, gastzusje en -broertje, gastopa en gastoma naar de Mall in Roseville gegaan. Het was echt heel druk want er was heel veel in de uitverkoop maar ik heb niks gekocht, haha. Daar heb ik best spijt van maar goed. In de Mall hingen echt super veel en mooie kerstversieringen en er stond een enorme kerstboom! 
Zaterdag werd ik rond 09:30 wakker gemaakt omdat we gingen ontbijten bij iHop. Wat dat is heb ik een andere keer volgens mij al uitgelegd, maar voor de mensen die het niet weten: iHop is eigenlijk een pannenkoekenrestaurant waar je echt allemaal soorten pannekoeken en crèpes enzo hebt. Het is echt superlekker! De rest van de dag heb ik niet echt veel gedaan.​

​Zondag was ik lekker een dagje alleen thuis. Ik heb het huis geveegd, gedweild en opgeruimd en ik heb m’n  kamer maar eens opgeruimd. Ik vind het zelf wel fijn als het hele huis schoon is. 

Maandag had ik school en daarna training. Het had de dagen ervoor geregend dus het veld was nat. We hebben toen geen training gehad maar een soort bespreking over onze eerste wedstrijd die we de volgende dag hadden. Ik had echt suuuper veel zin in de wedstrijd. Toen ik thuiskwam stond er een pakketje in de woonkamer van m’n familie in Nederland. Ze hadden wat sinterklaas spulletjes en cadeautjes opgestuurd en ik heb m’n gastgezin verteld over sinterklaas en hoe het bij ons gaat.

De volgende dag was ik om 15:25 uit en we moesten zsm naar het football veld komen (rugby veld met tribunes en alles). We hadden de eerste wedstrijd op onze school. Het begon om 5:30 en ik begon op mijn positie, namelijk linksvoor. We hebben 21 meisjes in het team omdat er net niet genoeg spelers zijn voor 2 teams, dus we werden allemaal best vaak gewisseld. Er waren best wel veel mensen komen kijken. Zij zaten allemaal op de tribune. Het was super koud die avond, vooral voor de mensen die 90% van de tijd op de bank zaten. Het veld was super modderig door de regen en ik ben echt recht in de modder gevallen, haha. Over het algemeen ging het best goed, ookal hebben we met 4-0 verloren..

Woensdag hadden we een korte training omdat we donderdag weer een wedstrijd hadden. Donderdag moesten we naar Nevada Union High School. Dat is zo’n 30 minuutjes van ons af. Ik vond het niet zo goed gaan deze keer, vooral omdat ik moet wennen aan de opstelling en de regels aangezien ik al 4 jaar niet heb gevoetbald, maar we hebben wel met 2-1 gewonnen.

Vrijdag (vandaag) hadden we een toernooi. Ik mocht om 10:15 de les uit om me om te kleden en om 10:30 reden we naar Golden Sierra High School (uurtje rijden). Onze eerste wedstrijd was om 12:15. Het ging wel oké. De stand was 1-1. Om 17:15 hadden we nog een wedstrijd. Omdat er zoveel tijd tussen die twee wedstrijden zat, zijn we na de eerste wedstrijd naar Mels gegaan (of Mals ik weet niet hoe je ’t schrijft lol). Daar ben ik bij 4 meisjes van m’n team gaan zitten en ze waren zo grappig. 

Om 17:15 hadden we dus weer een wedstrijd. Deze ging echt een stuk beter ookal hadden we niet gescoord en ik ben voor het eerst de hele wedstrijd niet gewisseld! Haha.

Morgen heb ik weer een wedstrijd om 17:00 op dezelfde school. Ik heb er best zin in ookal heb ik enorme spierpijn in m’n benen.

Wat me trouwens wel opvalt is dat iedereen hier nog ‘into Twitter’ is, terwijl dat bij ons al 2 jaar geleden is uitgestorven.

16 December gaan we kerst vieren met de familie van m’n gastmoeder in LA (volgens mij). Dan gaan we slapen bij familie in San Diego en gaan we een beetje door Hollywood/Los Angeles touren en komen we de 21e weer terug. Ik heb er echt heel veel zin in!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn blog te (blijven) lezen. Jullie kunnen rechtsboven in de toolbar (voor telefoon gebruikers) of links van het scherm (voor pc gebruikers) je email-adres invullen. Je krijgt dan een melding als ik een nieuwe blog plaats!

Je kunt me volgen op insta (@josephinewilting) en toevoegen op Snapchat (xxxjoos)
XOXO Josephine

Eén gedachte over “20. Black friday & Soccer games”

Plaats een reactie