12. Race & school

Vrijdag had ik gelukkig geen training ’s morgens, omdat we de dag ervoor zo goed hadden getraind. Dit betekende dus dat ik eens niet zo vroeg op hoefde op een vrijdag ochtend! Om half 3 was ik uit en heb ik thuis een film gekeken, die ik na een uur weer af moest zetten, omdat we m’n gastbroertje van 5 jaar op gingen halen! We hebben ongeveer 2 uur gereden en zijn ondertussen natuurlijk even gestopt om ergens te eten. M’n gastbroertje is hier om het weekend. Ik vind het heel gezellig als hij er is, want hij is echt heel grappig. Toen we hem opgehaald hadden gingen we avondeten bij een italiaans restaurant. We waren rond 22:00 uur weer thuis en ik ging meteen naar bed, omdat ik zaterdag weer om 06:30 op moest staan.

Zaterdag had ik mijn eerste cross country race. Ik was best zenuwachtig omdat ik natuurlijk nog lang niet zo goed ben als de rest. We moesten om 8 uur bij Nevada Union High School zijn, waar eerst de jongens moesten rennen en om 11:40 moesten wij (de meisjes) rennen. Ik probeerde echt zoveel mogelijk te rennen maar omdat ik bij de start weer zo slim was om een sprintje te trekken, was ik na 2 rondjes om het veld helemaal buiten adem. Ik wilde niet lopen omdat er allemaal mensen langs de kant stonden te juichen en vond het een beetje awkward als iedereen aan het rennen was en ik daar lekker op m’n gemakje zat te lopen, hahaha. Na die 2 rondjes gingen we een soort van bos in (niet te vergelijken met het limbrichterbos ofzo haha). Er was geen paadje aangelegd ofzo dus je moest gewoon over de takken en alles heen rennen. Ook waren er heel veel bergjes en waren sommige stukjes in de brandende zon. Toen we het bos ingingen heb ik maar een stuk gelopen aangezien er toch geen mensen stonden te kijken daar, hahaha (me). Er was een meisje die met me meeliep dus ik was niet de enige gelukkig. Ik ben uiteindelijk 72e van de……….. 72 geworden!!!! Yeah! Hahaha. Ik vond het wel jammer maar ik vond het ook wel knap van mezelf dat ik 3 miles (5km) in 34 minuten heb gerend. Een meisje uit m’n team en ik hebben er ook wel om kunnen lachen. Vandaag liet de coach ons een blaadje zien van alle kinderen (er stond op op welke plekken we allemaal geeindigd waren). De kinderen van ons team waren ge-highlight en toen ik een geel streepje zag staan helemaal onderaan de pagina, moesten ik en dat meisje wel weer even lachen.

Zondag was m’n zus jarig en heb ik even met m’n familie gefacetimed. Dat is best lastig door het tijdsverschil, maar soms doe ik het wel eens onder schooltijd als ik geen les heb. We zijn met Levi (gastbroertje) naar de kapper gegaan en hebben toen nog wat dingetjes gehaald bij de winkel en zijn toen meteen weer doorgegaan naar Chico om Levi weer terug te brengen. We zijn weer gaan uiteten en waren weer laat thuis.

Het is deze week spirit week op school. Dat betekend dat je je elke dag van de week naar een theme moet kleden. Maandag was het thema “America”, dus je moest je in de kleuren rood wit en blauw kleden. Vandaag was Hawaiian, dus iedereen liep met een bloemenkrans om hun nek enzo. Morgen is “stay afloat wednesday”. Je moet je an dus kleden als een duiker of iets wat met water te maken heeft. Donderdag is “cirque de squad” en vrijdag moet elk jaar zich kleden naar een kleur. De Juniors dus rood. Ik heb tot nu toe niet echt meegedaan omdat ik niet zoveel gekke kleren in m’n kast heb liggen, haha.

Vandaag had ik weer training. Het was een korte training (van 4 tot 5 ongeveer) omdat we met z’n alle pasta gingen eten, om ons voor te bereiden op de race die we morgen hebben…. Haha.

Ik mag morgen eerder weg van school en we gaan dan met z’n alle naar de plek waar we de race hebben. Ik zit trouwens in het varsity team nu. Dat is de top 7 beste van het team. Nu vraag je je natuurlijk af hoe dat kan maar ja, dat is dus omdat we maar 5 meisjes hebben, hahaha. Ik verheug me op het volgende seizoen, want dan ga ik voetbal spelen en in de lente ga ik tennis spelen! Ik vind Cross Country heel leuk en gezellig en ik zou ook geen andere sport willen doen nu, maar ik vind het af en toe wel vervelend dat ik niet zo’n goede conditie heb als de rest. Gelukkig blijven ze me altijd aanmoedigen en maken ze nooit opmerkingen ofzo. Dat is wel echt heel fijn.

Het meisje uit m’n team vertelde me net over Powderpuff. Ik had er wel eens van gehoord maar wist niet echt wat het was. Ze vertelde dat meisjes dan footballplayers worden voor een paar weken en ze ook een game hebben. Ik denk niet dat ik er aan mee kan doen omdat de deadline al geweest is, maar ik ga wel kijken naar de game! Ze vertelde me ook over een of andere Native American Club waar ze in zit. Ik wist niet wat het was maar ze vertelde dat het iets was waar je je als indiaan verkleed en dan dansjes doet ofzo? Ze zei “you should join!!!”. Zie je mij al met een tooi op m’n hoofd rond huppelen haha.. Maar ik zei: “okay..” Waarop ze moest lachen omdat ze hoorde dat ik het maar een beetje weird vond, maar ze zei dat het misschien raar klonk, maar het best leuk is. Ze zei “Yeah you should join, I’ll let you know!” Dus waarschijnlijk zit ik volgende week ergens in Cali in een indianenpak.

Ik schrijf alleen maar over m’n weekend omdat ik niet elke keer m’n schooldagen wil opnoemen (tenzij er iets bijzonders gebeurt natuurlijk).

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn blog te (blijven) lezen. Jullie kunnen rechtsboven in de toolbar (voor telefoon gebruikers) of links van het scherm (voor pc gebruikers) je email-adres invullen. Je krijgt dan een melding als ik een nieuwe blog plaats!

Je kunt me volgen op insta (@josephinewilting) en toevoegen op Snapchat (xxxjoos).


XOXO Josephine

Eén gedachte over “12. Race & school”

Plaats een reactie