17. Halloween, clubs & last race

Woensdag hadden we PVL 3. Dat is de derde ‘belangrijke’ race die we altijd op een woensdag hebben. Ik reed met de coach mee omdat m’n gastouders aan het werken waren en volgens mij was het zo’n 45 minuten rijden. Ik vind de races altijd heel gezellig omdat we altijd best lang moeten wachten en we dan als team bij elkaar zijn. De race was echt zwaar omdat je meteen bij de start over een grote berg heen moest waardoor je (ik in ieder geval) meteen buiten adem was bij de start. Er deed nog een andere exchange student mee uit Brazilië en zij had het ook echt heel moeilijk, haha. 

Ik heb op de een of andere manier een filmpje op youtube gevonden van een man die vlogt tijdens deze race. Je ziet mij en m’n team ook een paar keer (rood met zwart topje). Zo zie je ook een beetje hoe een race gaat (spoel door naar 03:00).

De volgende dag had ik weer school en daarna weer training. Het was de hele dag gewoon droog en nét toen we wilden beginnen met de training begon het keihard te regenen, maarja mijn trainer kent het woord ‘opgeven’ niet dus je kan wel raden dat we gewoon moesten gaan rennen. Ik vond het niet zo erg maar het was wel heel koud in het begin. Die avond heb ik m’n eerste pompoen gecarved voor Halloween! Het was best veel werk maar wel leuk en minder moeilijk dan ik dacht!  Vrijdag heeft een meisje uit m’n team me meegevraagt naar een club. Namelijk een Hiking club. Op Amerikaanse scholen zijn echt heel veel verschillende clubs en best veel mensen doen eraan mee. Hiking club op mijn school is dus een groep mensen dat (volgens mij) een keer per maand gaat hiken. Dat is een soort van wandelen door de bergen. Op foto’s ziet het er altijd wel mooi uit dus ik dacht het lijkt me wel leuk om mee te doen! Iedereen kan lid worden van een club en ik was blij dat er ook 3 meisjes van mijn team inzaten, dus dat ik in ieder geval al wat mensen kende. 

Zaterdag kon ik tot 09:30 ongeveer slapen want ik had van 11:00 tot 14:00 een Team bonding day. Dat is dus een dag waarbij je met het team iets leuks gaat doen om een soort band te creeëren(?). We zijn naar Sunsplash in Roseville gegaan. Dat is een hele grote ruimte waar je allemaal games kan spelen. Buiten kon je karten. We zijn eerst met zijn allen gaan lasergamen en hebben daarna pizza gegeten. Ik krijg wel grappige vragen, bijvoorbeeld: “hebben ze ook pizza in Nederland?” Haha. Na het eten zijn we samen allemaal games gaan spelen en ben ik met m’n coach en een paar jongens van mijn team gaan karten. Rond 14:00 ging ik weer naar huis en heb ik niet zoveel meer gedaan. Mijn gastvader en ik hebben koekjes gebakken maar dat liep een beetje anders af.. Zondag regende het weer en ben ik met m’n gastvader, gastoma en gastopa bij Mals gaan ontbijten (spreek uit als Mels). Ik heb voor de eerste keer in mijn leven een hamburger met friet als ontbijt gehad, haha. Normaal zou ik dat niet doen maar het was al 12:00 dus zo vroeg was het niet meer. Rond 13:30 gingen we m’n gastzusje ophalen in Reno. We moeten altijd zo’n 2 uur rijden en ook een flink stuk door de bergen. Het sneeuwde daar echt heel hard en we hebben in totaal wel 4 uur in de file gestaan. Maandag was wel een ‘speciale’ dag. Het was namelijk HALLOWEEN! Volgens mij valt het normaal niet op een maandag maar goed, dit jaar dus wel. Ik had gewoon school die dag en veel mensen waren verkleed. Bij photography hadden we weer een (halloween) party. We moesten allemaal weer iets te eten meenemen en hebben een film gekeken. Na school gingen we met zijn alle naar het werk van mijn gastvader. Daar konden kleine kinderen wat spelletjes doen. We zijn niet zo superlang gebleven omdat we die avond naar een feestje gingen. Het feestje was volgens mij ergens in Grass Valley. We zijn eerst gaan “trick or treaten”, wat dus inhoudt dat je moet aanbellen, ‘trick or treat’ zegt en snoep krijgt. Een beetje zoals sint maarten maar dan leuker! Sommige huizen waren echt heel mooi versierd. Er was zelfs een huis dat hun garage helemaal in een haunted house had omgebouwd. Dat was wel echt vet. Er liepen superveel kinderen op straat dus dat was wel leuk om te zien. ‘S avonds zijn we naar dat feestje gegaan, maar we zijn niet superlang gebleven omdat we de dag erna weer naar school moesten.Afgelopen donderdag vroeg het meisje uit m’n team me weer mee naar een club. Dit keer was het de GSA club (Gay Straight Allience). Dat is een club dat zeg maar opkomt voor de homosexuals enzo. Er waren niet zo superveel leden maar ik blijf er wel gewoon naar toe gaan omdat ik het best een goede club vind en het me wel leuk lijkt om bij zoveel mogelijk clubs te zitten. 

Gisteren had ik de laatste Cross Country training. Ik zag eigenlijk al de hele week op tegen die dag omdat ik het zo jammer vind dat dit seizoen is afgelopen. Ik heb het echt super naar mijn zin gehad in het team en ik denk dat dit echt een van m’n beste beslissingen is geweest tot nu toe. Ik vond de races en de trainingen altijd heel gezellig en ik vind het echt heel leuk dat m’n team me altijd zo heeft aangemoedigt, ookal was ik niet de snelste haha. 

Vandaag had ik dus ook m’n laatste race. Dit waren de “subsections”. Wij (varsity girls) stonden op plek 14 en moesten in de top 10 komen om mee te kunnen doen aan de state finals (volgens mij). Dit was dus een best belangrijke race. Ik moest om 08:45 bij de school zijn omdat ik mee zou rijden met een meisje uit m’n team. We moesten daar om 11:30 zijn en het was een twee uur lange rit. Ik ben al 2 dagen super verkouden dus ik had niet zo heel veel zin om zo vroeg op te staan, maar ik wilde deze race echt niet missen omdat dit dus de laatste was. Toen we daar aankwamen gingen we de course run doen (de route lopen zodat je weet waar je heen moet). Het was echt een hele zware course omdat we over een stuk of vier superhoge en stijle bergen moesten. Het was ook nog best warm.  De jongens moesten rennen om 11:30 en wij moesten om 12:35 rennen. Het was echt heel zwaar maar ik vind dat ik het best goed heb gedaan omdat ik ziek was én m’n beste tijd heb gerent. Helaas staan we niet in de top 10. Wel zijn we 2 plekken naar boven gegaan, dus we staan nu op plek 12. Er zijn wel 3 renners van mijn team die het individueel in de top 10 hebben gemaakt. Zij gaan dus volgende week naar de finals! Maandag begin ik alweer met voetbal! Ik heb er best zin in, ookal heb ik me nog niet ingeschreven. Ik ben een beetje aan het twijfelen of ik misschien niet track & field wil doen in de lente in plaats van tennis.. Ik denk dat ik beter ben in track & field dan in Cross country (track & field is over hekjes springen) maar tennis is toch zeg maar wel ‘mijn’ sport. Veel teammates gaan track & field doen dus ik zou het ook wel leuk vinden om dat met ze te doen. Ook is het weer iets nieuws wat ik dan ga doen aangezien ik nog nooit track & field heb gedaan en ik tennis al 10 jaar doe, maar waarschijnlijk ga ik gewoon tennissen, hahaha.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn blog te (blijven) lezen. Jullie kunnen rechtsboven in de toolbar (voor telefoon gebruikers) of links van het scherm (voor pc gebruikers) je email-adres invullen. Je krijgt dan een melding als ik een nieuwe blog plaats! 

Je kunt me volgen op insta (@josephinewilting) en toevoegen op Snapchat (xxxjoos)

XOXO Josephine

Plaats een reactie