16. October break

Het is alweer meer dan 2 weken geleden sinds mijn laatste blog. Ondertussen zit mijn herfstvakantie er helaas alweer op en moet ik morgen weer naar school. Ik begin maar met waar ik vorige keer ongeveer ben gebleven.

Het weekend voor de vakantie is er niet echt iets bijzonders gebeurd. We zijn die vrijdag naar Chico gegaan om mijn gastbroertje op te halen, zaterdag had ik een race bij Foresthill High School. Het was die dag best warm en de race was op zo’n soort zand waardoor je een enorme stofwolk creëert. Dat was niet echt chill ofzo, vooral niet als je ergens achteraan rent en dus al dat zand in je longen en gezicht krijgt, haha. Zondag zijn we mijn gastbroertje weer terug gaan brengen.

img_2335

Woensdag

Na 3 dagen school hadden we op woensdag weer een race. Deze keer was het op mijn eigen High School. We waren om half 3 uit en we moesten daarna meteen naar het voetbalveld komen om ons te verzamelen. We hadden de dag ervoor de route gelopen met zijn allen en pasta gegeten. Na twee uur wachten was het eindelijk onze beurt om te rennen. Ik was een beetje zenuwachtig omdat dit soort wedstrijden best belangrijk zijn. Het ging best goed en ik was de enorme berg ook opgekomen, maar natuurlijk moest er bij mij weer iets misgaan.. ik was namelijk vergeten waar ik heen moest. Ik voelde me zo dom, haha. Gelukkig wist ik na 30 seconden ofzo weer waar ik heen moest.

bolg1

Vrijdag

Vrijdag was de laatste schooldag voor October break. De lerares photography had besloten een “feestje” te houden onder de les en we moesten dus allemaal iets te eten meenemen. Ik had tortilla chips gekocht, iemand anders salsa saus en anderen koekjes en snoep. Dat was wel leuk! Sinds vrijdag heeft het het hele weekend aan een stuk door geregend. Dat vond ik niet zo erg, maar als je van lokaal naar lokaal loopt word je dus kletsnat en aangezien ik nog geen jas had, was dat niet echt chill.

Zaterdag

Zaterdag hadden we weer een supergrote race. Er deden bijna 90 scholen mee en er waren 300 kinderen in mijn race. Het was best een lastige course maar ik heb het allemaal kunnen rennen en mijn tijd was verbeterd, dus daar was ik wel blij mee. En oh ja, ik was niet laatste! Haha.

bolg2

Ik was met mijn coach meegereden en we hebben wat over Nederland gepraat. Hij vroeg of ik wel eens sneeuw had gezien en toen ik ‘ja, in Nederland’ zei, zei hij: huh maar je hebt toch geen bergen in Nederland? Haha. Omdat ik vertelde dat Mac & cheese m’n favoriete Amerikaanse eten is hier in Amerika (buiten hamburgers natuurlijk), zijn we op de terugweg gestopt en heeft hij Mac & cheese voor me gekocht bij een noodle restaurant. Dat was wel echt aardig.

Zondag

Zondag zijn we mijn gastzusje in Reno op gaan halen. Het regende nog steeds en het was ook best koud. We zijn gaan eten bij ihop. Dat is een pannekoeken restaurant waar je allemaal soorten pannekoeken kan eten. Ik had een pannekoek met aardbei en banaan. Het was zooo lekker!

bolg3

Maandag

De maandag van de vakantie heb ik lekker uitgeslapen en ben ik daarna met mijn gastmoeder & gastzusje naar de dokter gegaan en hebben we wat boodschappen gedaan.

Dinsdag

Dinsdag had ik training. Ik moest lopen omdat m’n gastouders en gastbroer op hun werk waren, maar dat vond ik niet erg want het was heel lekker weer. We trainen nu hard omdat we in de top 10 moeten komen om mee te kunnen doen aan kampioenschappen. We staan nu op plek 13 en hebben binnekort een bepalende wedstrijd.

Woensdag

Woensdag ochtend heb ik een Nederlandse pannekoek voor m’n gastzusje gebakken (ja, er is verschil tussen de pannekoeken). Ze zei dat ze het heel lekker vond, maar ze at er net 3 happen van, haha.

bolg4

Die middag had ik weer training van 15:00 tot 17:00. Na de training zijn we naar mijn gastopa en gastoma gegaan en hebben we daar het derde debat gekeken. Er is wel echt verschil tussen hoe mensen in Nederland naar Trump kijken en hoe mensen hier naar Trump kijken. Ze kijken hier niet zozeer naar het racistische deel van hem maar meer naar wat hij kan doen voor dit land (kwa financiele dingen enzo). Ik snap nu wel beter waarom mensen op hem stemmen aangezien Hillary ook niet echt de beste is, maar ik heb nog steeds een enorme hekel aan Trump en hoop met heel m’n hart dat hij geen president wordt, haha.

Donderdag

Donderdag had ik van 09:00 tot 11:00 ’s morgens training. M’n gastopa en gastzusje kwamen me om 11:00 ophalen en zijn toen bij de Burger King gaan eten. Daarna had hij een verrassing voor me en zijn we naar een soort park geweest waar je binnen allemaal videogames kan spelen en buiten kan karten. M’n gastzusje en ik hebben eerst zo’n halfuur gekart (wat echt heel leuk was) en zijn toen wat games gaan spelen binnen.

Toen we weer thuis waren besloten m’n gastzusje en ik te gaan tennissen. Het was mooi weer buiten dus we gingen er op de fiets naartoe. Aangezien ik geen tennistas heb meegenomen had ik alles in m’n handtas gepropt en hebben we zo’n halfuur gefietst omdat we de weg kwijt waren. We hebben niet echt getennist omdat m’n gastzusje dus niet kan tennissen, haha. We zijn toen maar naar het meer gegaan, dat naast het tennisveld lag.

bolg5

 

 

Rond 17:00 waren we weer thuis en dacht ik dat het een goed idee was om iets Nederlands te koken. Omdat ik stamppot en erwtensoep niet zo heel geweldig vind, kwam ik op het goede idee om bitterballen en frikandellen te maken. Ik had op internet opgezocht hoe het moest en we zijn toen naar de winkel gereden om alle ingrediënten te halen. Het was nog best ingewikkeld allemaal. De frikandellen leken niet echt op frikandellen, maar ze waren best lekker. De bitterballen waren ook wel lekker. Het smaakte niet echt naar de dingen die je bij de frituur kan halen en de frikandellen zagen er echt niet uit, haha. Het duurde echt lang om het te maken en het was ook veel werk.

bolg6

Vrijdag

Vrijdag zijn we mijn gastbroertje op gaan halen. Hij was de dag ervoor jarig dus zijn we eerst naar de winkel gegaan om een cadeautje te kopen. Ik had een groot nerf pistool voor hem gekocht.

Zaterdag

Zaterdagavond was Levi’s birthday party, dus we moesten wat feestdingen halen bij de winkel en we zijn ’s middags naar de pumpkin patch gegaan. Er stonden heel veel springkussens en daar ben ik ook maar opgegaan met m’n gastbroertje en zusje. Daarna hebben we allemaal een pompoen uitgezocht die we (denk ik) binnekort gaan uitsnijden voor halloween.

bolg7

bolg8

‘S avonds was dus het feestje van mijn gastbroertje. Hij is 6 jaar geworden en wilde graag een halloween party. M’n gastopa’s en oma’s waren er ook. We moesten ons allemaal omkleden in ons halloween kostuum en we hebben wat taart gegeten en hij heeft zijn cadeautjes uitgepakt.

bolg9

Zondag

Vandaag moest ik weer vroeg op om naar de kerk te gaan. Na de kerk gingen mijn gastzusje en ik (met nog wat ouders en kinderen van de kerk) naar een Corn Maze in Sacramento (volgens mij). M’n gastouders konden niet mee dus reden m’n gastzusje en ik met iemand mee. Op de heenweg heb ik voor het eerst bij In N Out gegeten en dat was echt heel lekker!

bolg10

Een Corn Maze is dus een soort doolhof van maïsvelden waar je dan de weg door moet zoeken. M’n gastzusje, een ander meisje en ik waren met zijn 3e en we waren al vrij snel eruit. Het was wel leuk en het was ook lekker weer. Je kon er ook hele grote pompoenen kopen en het was best druk. We hebben ook geluncht bij in n out.Dat was echt heel lekker.

bolg11.jpgbolg12

Het was een leuke vakantie en alles is hier nu wel normaal aan het worden voor mij. School blijft school dus ik sta soms wel met tegenzin op, maar dat is wel normaal.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn blog te (blijven) lezen. Jullie kunnen rechtsboven in de toolbar (voor telefoon gebruikers) of links van het scherm (voor pc gebruikers) je email-adres invullen. Je krijgt dan een melding als ik een nieuwe blog plaats!

Je kunt me volgen op insta (@josephinewilting) en toevoegen op Snapchat (xxxjoos)

XOXO Josephine

2 gedachten over “16. October break”

  1. Ik vind het hartstikke leuk om je blog te lezen! We hebben nu ook herfstvakantie. Ik zit nu in sauerland met de zus van Paulien en haar man. Is wel gezellig. Maar het heeft ook al een aantal dagen geregend!
    De grootsheid van Amerika en het aantal activiteiten en reizen lijkt me best wel vermoeiend maar wel heel leerzaam. Heel anders als in Nederland !
    Met vriendelijke groet 😃😃

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie