10. First race & meeting

Ik ben nu (al) een maand in Amerika! Op school gaat alles goed. Ik heb wel een nieuw rooster omdat ik math wel moeilijk vond omdat alle dingen andere namen hadden. Ik heb nu dus een makkelijkere versie van math gekregen. Ook heb ik nu science ipv school service omdat ik dus blijkbaar science moet hebben van de organisatie in Amerika. M’n rooster ziet er nu zo uit: 1 US history, 2 Science, 3 English, 4 Photography, 5 Psychology, 6 Math. 

Het rennen gaat beter alleen heb ik sinds vorige week echt pijn aan de achterkant van m’n bovenbenen. Ik heb geen idee wat het is maar ik denk dat het overbelasting is. Vrijdag had ik geen training omdat we donderdag goed hadden getraind, dus ik was om 2:30 al klaar (op normale dagen 3:30 maar op vrijdag hebben we een ander rooster). 

‘S Avonds hebben we Levi opgehaald bij zijn moeder in Marysville en waren ook laat weer thuis. Ik lig elke dag wel rond 21:15 in bed omdat ik zo moe ben, terwijl ik in Nederland meestal rond 23:30 ging slapen. 

Zaterdag had ik m’n eerste Cross Country race. Ik deed zelf niet mee omdat m’n conditie nog niet zo goed is als de rest, dus ik kwam om te kijken hoe het precies gaat. Er waren echt duizenden mensen en enorm veel renners. Eerst gingen de jongens (200 jongens en een stuk of 5 van mijn team) rennen. Ze deden het wel goed en eentje had zelfs een medaille gewonnen! De meisjes (4 in mijn team met mij erbij) hadden het wel echt super goed gedaan! Een meisje van m’n team lag echt 100 meter voor op de rest. Zij was dus nummer 1 geworden. De andere 2 hadden 3e en 7e plek, wat ook super knap is. Ze moesten in 15 minuten 2.5 miles rennen (4 km). Die middag zijn we naar de zus van m’n gastvader gegaan en hebben daar een beetje gechild.

 Zondag hadden we een meeting van Ayusa (Amerikaanse organisatie) ergens in de bergen. We gingen naar een of ander afgelegen eet tentje en bespraken de 1000 regels nog eens. Er waren 4 andere exchange students: eentje uit India, Kenia, Italië en Sierra Leone. Nadat we alle regels hadden aangehoord gingen we goud zoeken. Daar is California blijkbaar beroemd door geworden en ik heb een paar stukjes goud gevonden!!! Haha. 

Zondag hebben we Levi weer naar z’n moeder gebracht. Ik was gelukkig net op tijd thuis voor de VMA’s maar dat heb ik moeten kijken tijdens het opzetten van de trampoline die we die dag gekocht hadden. 

Maandag begon school weer en was onze nieuwe psychology lerares er. Ze is echt heel professioneel en ze geeft heel leuk les. We hebben trouwens allemaal een Chromebook gekregen dus dat is wel chill met aantekeningen enzo. 

Gister zijn we naar m’n gastopa en oma gegaan en hebben we daar gegeten. Ze hebben hier echt hele rare gewoontes, namelijk hun watermeloen bestrooien met zout en peper, hahaha. Ik dacht echt uh…. toen ik het zag. Ook zegt IEDEREEN “uhu” of “yeah” wanneer je “thank you” zegt, terwijl je bij ons meestal gewoon graag gedaan of alsjeblieft zegt.
Morgen hebben we teamfoto’s en ik heb ook een nieuw shirt & sweater besteld met het schoollogo. Vrijdag heb ik m’n eerste footballgame en de tribunes staan nu al klaar! 

Ik mis m’n familie en vrienden maar heb gelukkig nog geen heimwee. Dat komt nog wel vrees ik, haha.

Ik denk dat ik elke week ongeveer een blog plaats omdat ik het heel leuk vind om te schrijven en omdat ik jullie op de hoogte wil houden!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden om mijn blog te (blijven) lezen. Jullie kunnen rechtsboven in de toolbar (voor telefoon gebruikers) of links van het scherm (voor pc gebruikers) je email-adres invullen. Je krijgt dan een melding als ik een nieuwe blog plaats! 

Je kunt me volgen op insta (@josephinewilting) en toevoegen op Snapchat (xxxjoos)

XOXO Josephine

6 gedachten over “10. First race & meeting”

Plaats een reactie